Lehdistötiedote huhtikuu 3, 2018

Lehdistötiedote: Suurta kiinnostusta alempiin tehohuippuihin Egainin proaktiivisen tehonhallintapalvelun avulla

Egain, johtava asuinkerrostalojen IoT / pilvipohjainen lämmönsäätöpalvelutoimittaja, lanseerasi tämän vuoden alussa uuden palvelunsa Tehonhallinta (Peak Control), joka mahdollistaa kiinteistönomistajien vähentää huipputehoista aiheutuvia energiakulujaan, ilman uusia laiteinvestointeja. Tehonhallintapalvelu on jo ollut aktiivisessa käytössä tämän talvikauden ajan 110 asiakaskohteessamme Ruotsissa ja Suomessa.

Tehomaksuista on tullut yhä useammin esiintyvä kaukolämmön tariffimalli. Tämä tarkoittaa, että epätasaista energiankäyttöä rankaistaan korkeammalla kustannuksella, koska kaukolämpöyhtiöt itse kärsivät, kun suuria määriä lämpöä joudutaan toimittamaan lyhyellä aikavälillä, esimerkiksi vuoden kylmimpien vuorokausien aikana. Tänään tehomaksuun osuus energialaskusta voikin muodostaa lähes puolet kiinteistönomistajan lämmityskustannuksista. Kustannus muodostaa taloudellisen epävarmuustekijän, kun etukäteen ei ole tiedossa kuinka suuri kustannus tulee toteutumaan.

Egain Tehonhallinnalla kiinteistönomistajat voivat helposti ja ilman asennuksia tai olemassa olevien järjestelmien ohjelmointia tasata tehohuippuja, vähentäen kustannuksiaan sisäolosuhteita vaarantamatta. Tämän mahdollistaa Egainin proaktiivinen ohjaus, joka pystyy ennakoimaan kylmimpiä hetkiä ja sopeuttamaan ohjausta tavoitelämpötilavyöhykkeen puitteissa, vähemmällä energiamäärällä mainittuina tehohuippuina.

”Tulee olemaan valtavan mielenkiintoista nähdä miten kaukolämpöyhtiöt voivat hyödyntää keksintöä vastauksena vuosikausien ajan vallinneeseen haasteeseen, tarkoittaen epätasaisen energiankäytön ongelmaa. Tehonhallintamme avulla huiput tasaantuvat ja lämpöyhtiöt voivat tehostaa jakeluaan kiinteistöihin ja saavuttaa tällä tavalla tasaisemman virtauksen verkostoonsa, sanoo Thomas Juntti, johtaja tuotteet ja markkinointi, Egain Group”

Ole yhteydessä
Thomas Juntti, johtaja tuotteet ja markkinointi, Egain Group, +46 703 616 404, thomas.juntti@egain.io
John Aalto, myyntipäällikkö, Egain Finland Oy, 050 373 1085, john.aalto@egain.io

Egain on ruotsalainen tekniikkayhtiö, jonka huippuosaamista on asuinkiinteistöjen energiaoptimointi. Me kehitämme tekoälypohjaista (AI) ohjelmistoa joka visualisoi ja optimoi lämmönkäyttöä kiinteistöissä automaattisesti. Tuloksena on alentunut ympäristövaikutus ja miellyttävämpi sisäilmasto mikä johtaa tyytyväisempään asumiseen, alempiin ylläpitokuluihin ja vahvempaan taseeseen. Egain käynnisti toimintansa vuonna 2003 ja on sen jälkeen optimoinut yli 250 000 asuntoa 11 maassa ja vastaa tänään yli 16 miljoonan asuinneliön lämmönohjauksesta. Egain Groupin enemmistöomistaja on Summa Equity. Egainillä hyvitämme täysin oman hiilijalanjäljemme. Saadaksesi lisää tietoa katso www.egain.io

Varaa esittely

Loistavaa! Pyydä ilmaista demoa yhdessä asiantuntijamme kanssa.
Täytä alla oleva lomake.

Varaa esittely

Loistavaa! Pyydä ilmaista demoa yhdessä asiantuntijamme kanssa.
Täytä alla oleva lomake.

Ota meihin yhteyttä

Kiinnostaako Egain ja ratkaisumme? Otamme mielellämme vastauksen kysymyksiisi ja ehkä yllättää sinut hieman.

Egain Sweden AB
Faktorvägen 9
SE-434 37 Kungsbacka

info.se@egain.io
support@egain.io

Täytä alla oleva lomake aloittaaksesi.